Rapport

Tæt samarbejde mellem børn. Et speciale projekt fra Aarhus Universitet

Forfatter: Thomas-Bo Huusmann

Udgivet den 23 Juli 2016

Huusmann Media arbejder sammen med Kandidat studerende og børn i alderen 7-11 år, på at udvikle et spil-system, som har det formål at lære dem kommunikation og samarbejde i den digitale og fysiske verden.

Tre kandidat studerende fra IT-Produktudvikling på Aarhus universitet, arbejdede sammen med Huusmann Media og SFO'er på at udvikle et system, som skulle lære børn i alderen 7-11, med at blive bedre til at kommunikere og samarbejde. Projektet bestod af et spil, som var designet i Unity, hvor børnene i tæt samarbejde skulle styre en kugle gennem en bane.

For at gennemføre spillet, var det vigtigt at børnene lærte hvordan deres individuelle roller skulle anvendes. Rollerne var designet således at de bestod af forskellige egenskaber, som den anden rolle ikke havde. På denne måde sørgede vi for at børnene var afhængige af hinanden, for at skabe succes.


Spil test og samarbejde - Woodland - Huusmann

Der var fokus på at børnene skulle undersøge, hvordan forskellige kvaliteter og egenskaber i et hold, kan komplimentere hinanden, for at lære dem om et godt samarbejde.

Download hele rapporten her:
Using Roles in Games to Provide an Engaging and Supportive Co-Experience Among Children


Fysisk leg - Artefakterne 001
Fysisk leg - Artefakterne 002
Fysisk leg - Artefakterne 003

Fysisk leg - Artefakterne 004
Fysisk leg - Artefakterne 005

Fysisk leg - Artefakterne 005

Hvis du ønsker yderligere informationer eller gerne vil tage en snak om muligheder for samarbejde:

Kontakt: Thomas-Bo Huusmann
Mobil: +45 60 68 90 98
E-mail: thomas@huusmann.com