Artefakterne – Interaktivt legetøj mellem den fysiske og digitale verden

I samarbejde med tre kandidat studerende fra IT-Produktudvikling på Aarhus universitet, arbejdede vi på at udvikle Artefakterne, som er et system, der skulle lære børn, i alderen 7-11, med at blive bedre til at kommunikere og samarbejde gennem leg. Projektet bestod af et spil, som var designet i Unity Engine, hvor børnene i tæt samarbejde skulle styre en kugle gennem en bane. For at gennemføre spillet var det vigtigt børnene lærte hvordan deres tilknyttede roller skulle anvendes ud fra artefakternes begrænsning. Rollerne var designet således at de bestod af forskellige egenskaber, som den anden rolle ikke havde. På denne måde sørge vi for at børnene var afhængige af hinandens succes.
Der var fokus på at børnene skulle undersøge, hvordan forskellige kvaliteter og egenskaber i et hold, kan komplimentere hinanden, for at lære dem om et godt samarbejde ved brug af Artefaktene.

Mere

Om Artefakterne

Type:
Interaktivt legetøj (prototype)

Partnere:
Aarhus Universitet – IT Produktudvikling
RumbleTumble Universe

Team:
Asger Rasmussen
Daniel Westergaard
Mathias Kristensen
Thomas-Bo Huusmann